Díky certifikátu ISO/IEC 20000 vzroste vaše důvěryhodnost v očích zákazníků. Tento standard totiž zaručuje vysokou úroveň řízení IT služeb. S ním porozumíte přístupům a technikám ITIL, navrhnete organizační strukturu a vzájemnou vazbu mezi procesy a požadavky, jak doporučuje ITIL. Vytěžte maximum z dlouhodobě spolehlivých, efektivních, konzistentních a stále lepších služeb IT!
Ve společnosti TAYLLORCOX se problematice ITSM věnujeme léta. Certifikaci ISO/IEC 20000-1 nabízí řada firem, pouze v TAYLLORCOX ale dostanete unikátní mix výhod:
Zavedení standardizovaného ITSM do řízení společnosti a certifikace na normu ISO/IEC 20000 je pro řadu společností nezbytností. Přínosy certifikace jsou však mnohem širší:
Posílíte důvěryhodnost a image své společnosti v očích zákazníků, obchodních partnerů i zaměstnanců.
Podpoříte transparentnost procesů na všech úrovních správně nastavenými IT službami a souvisejícími smluvními vztahy.
Snížíte náklady a zvýšíte kvality služeb IT pouhým nastavením pokynů pro systém řízení.
Minimalizujete čas na opakované řešení typických situací díky standardizaci politiky a procesů IT Service Managementu.
Získáte nástroj, který vám pomůže kompletně nastavit principy a procesy při navrhování, přechodu, provozu a zlepšování ITSM.
Investujete do metodické rozvíjení IT projektů, které podporují chodu společnosti.
Naučíte se metodologii řízení rizik spojených s IT.
Nabyté vědomosti užijete i pro řízení změn (change management).
V Tayllorcox jsme vyvinuli unikátní třífázový proces certifikace, který nám umožňuje
postupovat s bezkonkurenční rychlostí a efektivitou.
Předáme vašim zaměstnancům znalosti nezbytné pro udělení certifikace.
Kurz ISO 20000 Manager doporučujeme po absolvování ITIL® Foundation. Kombinací znalosti ITIL & ITSM získáte kompletní know-how potřebné k managementu IT služeb. ISO 2000 vás seznámí s normami a cíli a knihovna ITIL s metodami, jak normám a cílů dostát. Kurzy v úrovni Foundation nevyžadují žádné předchozí zkušenosti, např. v IT. Provedou vás od základů, přes principy a procesy.
Připravili jsme pro vás balíček podpůrných materiálů, které vám usnadní cestu k úspěšné certifikaci.
Propracovaný systém dokumentů ITMS zahrnuje kompletní šablony, vzory a formuláře, které vás provedou sestavením klíčové příručky ITMS pro celou firmu, a to včetně kontrolních listů. S nimi budete mít jistotu, že jste optimalizovali všechny procesy ve firmě, jak vyžaduje certifikace. Autory toolkitu jsou naši akreditovaní auditoři, přední odborníci na ISO 20000, kteří garantují věcnou správnost a kvalitu všech obsažených materiálů.
Získejte potvrzení, že vaše firemní procesy odpovídají přísným normám kybernetické bezpečnosti.
Certifikaci osobně provede náš vedoucí auditor. První stupeň interního auditu – desktop review – se zaměří na popis aktuálního stavu bezpečnostní dokumentace z hlediska její komplexnosti i kompletnosti. Na něj naváže process review, kde vyhodnotíme shodu dokumentace s realitou a sestavíme seznam potřebných opatření.
Seznámíme se s vaší situací a konkrétní postup při certifikaci navrhneme tak, aby vycházel vstříc vašim skutečným potřebám. A dokážeme pružně zareagovat na vaše ad hoc požadavky v průběhu certifikace.
Jsme součástí mezinárodní společnosti, od níž čerpáme know-how i zázemí. Naši auditoři jsou špičkovými odborníky, kteří se podílejí na tvorbě příslušných zákonů.
Většinu administrativní zátěže převezmeme za vás a díky zkušenostem i detailní customizaci dokážeme certifikační proces zrealizovat až o 75 % rychleji než konkurence.
Jako jediný akreditační orgán na trhu vás a vaše zaměstnance zároveň i proškolíme. Je to jeden z důvodů, proč drtivá většina našich certifikací končí úspěchem.
Nabízíme nejlepší poměr mezi kvalitou a cenou certifikace. Zvládáme se přizpůsobit korporacím i start-upům, naše výstupy jsou ale vždy stejně precizní.
I když je náš tým plný renomovaných specialistů z celé řady odvětví, jsme úplně normální lidé. Klientům poskytujeme tu nejlepší zákaznickou péči a věnujeme mnoho energie jejich vzdělávání.
Novinky a důležité informace (nejen) o GDPR přinášíme na našem blogu.
ISO/IEC 20000-1 je první mezinárodní standard pro správu IT služeb. Vznikl v roce 2005 ve společnosti ISO/IEC JTC1 / SC7 a vychází z normy BS 15000 od BSI Group. V roce 2011 pak prošel aktualizací.
Standard ISO / IEC 20000, stejně jako jeho předchůdce BS 15000, vychází z pokynů o osvědčených postupech obsažených v rámci knihovny ITIL (knihovna informačních infrastruktur), ale podporuje i další rámce a přístupy v oblasti IT služeb včetně Microsoft Operations Framework a COBIT ISACA.
ITIL shrnuje praxí prověřené koncepty a postupy, které dovolují lépe plánovat, využívat a zkvalitňovat informační technologie u dodavatelů IT služeb i jejich zákazníků. Projekt se osvědčil ve Velké Británii, kde byl užíván od roku 1985, a později se ujal i v dalších zemích. V roce 2007 vznikla již třetí verze managementu IT služeb (ITIL V3).
Metodika se zabývá procesním řízením organizace, proto knihovny ITIL pokrývají celý životní cyklus IT služeb – od rozpoznání a upřesnění požadavků byznysu, přes návrh konkrétní podoby služeb, po implementaci a nastavení, které zaručí neustálé zlepšování. Koncept umožňuje dodržovat strategické cíle napříč organizací a je určen hlavně pro střední a vyšší management.
Často kladené otázky o certifikaci ISO/IEC 20000
Na jaké problémy můžeme narazit při certifikaci?
V praxi se setkáváme s dvěma typickými obtížemi:
Rozdílné představy o certifikaci - Vrcholový management a CIO, resp. IT oddělení, požadují různý rozsah auditu. Cena, rozsah a kvalita se ale odvíjí právě od toho, co chcete mít na certifikátu uvedeno.
IT personál nepřijme normu za svou - Zaměstnanci se nedrží pravidel procesního rámce a tak není možné předcházet špatným rozhodnutím, nedorozuměním a chybám v IT projektech. ITSM neřeší jeden člověk, ale musí podle něj postupovat celý tým
Máme certifikaci ISO 9001. Potřebujeme také ISO/IEC 20000?
Obě normy standardizují systémy řízení kvality. ISO/IEC 20000 ale řeší konkrétně ITSM. V ICT odvětví jde o prestižnější certifikaci.
Co je předmětem auditu ISO/IEC 20000?
Audit nezávisle posoudí, zda organizace splňuje požadavky ITSM. Auditor se soustředí především na shodu se standardy ITIL a ITSM, sleduje probíhající procesy (dokumentace, service desk..) a vyhodnotí, zda běží v souladu s ITIL.